11 Mart 2021 Perşembe

Masal benim yazar benim proje öğretmenleri ve öğrencilerine YAZAR GÜLÇİN AHISKA

Çocuk Edebiyatı'nın önemli isimlerinden Gülten Dayıoğlu'nun bir röportajını dinlediğimde aklıma ilk gelen masal benim yazar benim projesi öğretmenleri ve öğrencileri oldu. Yazarlık macerasını anlattığı röportajında, ilkokul öğretmeninin yazma konusundaki yeteneğini farketmesi üzerine, her gördüğü kişiye "Biliyor musunuz, ben büyüyünce yazar olacağım öğretmenim dedi" diyerek heyecanla anlatıyor. 

Bir şehirler arası yolculukta Gülten Dayıoğlu'nun gazete okuyan bir beyin okuduğu gazeteye meraklı bakışlarını fark  etmesi üzerine beyefendiyle tanışıyor ve kendisinin gazeteci olduğunu öğreniyor. Gazeteci Bey Gülten Dayıoğlu'na adres veriyor ve hikayesini gönderirse yayımlayacağı söylüyor. Bunun üzerine Bacacı diye bir hikaye yazıyor ve bir arzuhalciye giderek  cebindeki bozuk paraları veriyor ve daktiloyla hikayesini yazdırıp gazeteye gönderiyor. Ve ilk hikayesi gazetede yayımlanıyor. Hatta okula da bu gazeteden birkaç adet gönderiyorlar, fakat zaman içerisinde yayımlanan ilk hikayesi  kaybolmuş. 

Hikayenin devamı daha da enteresan. Gülten Dayıoğlu ortaokula başladığında yine bir öğretmeni yeteneğini farkediyor. Zamanın müfettişi olarak Reşat Nuri Güntekin okula geliyor, öğretmen müfettişe "Bu öğrenci çok yetenekli nasıl yardım edebiliriz?" diye sorduğunda, şu cevabı alıyor: Okulun kütüphanesinin anahtarını yaz kış demeden bu çocuğa veriniz. Kütüphaneden sorumlu olsun, temizliğini ve düzenini sağlasın. İstediği zaman istediği kadar kitap okusun... O günden sonra aylarca kütüphaneden çıkmayan ve 80 yılda 80 eser veren, yazar olan bir Gülten Dayıoğlu.. İşte bir çocuğun yeteneğinin farkına varabilmek ve ona yol gösterebilmek ne kadar kıymetli. 

Bu röportajı dinlediğimde aklıma siz değerli meslektaşlarım ve öğrencileriniz geldi. Paylaşmak istedim. 


6 yorum:

  1. Çok teşekkür ederiz bizi ne kadar onure ettiniz anlatamam. Sizin gibi değerli yazarlarımızın desteği ve ilgisi bizler için çok aziz. Yürekten teşekkürler herşey geleceğin yazarları için birlikte yol açarak olacak inşallah

    YanıtlaSil
  2. İlk olarak bizi sürekli yüreklendirdiğiniz teşekkür ederim. Projenin başından beri "gelecekte öğrencilerimizden bazıları çok ünlü birer yazar olacak ve biz 'o benim öğrencim' demenin haklı gururunu yaşayacağız" hayaliyle yapıyoruz bütün çalışmalarımızı... ☺️Ve bu sebepledir ki projemize canla başla sarılıp çabalıyoruz. Sizin gibi değerli yazarların destekleriyle de daha bir heyecanlanıp yolumuza umutla devam ediyoruz... Geleceğin yazarları adına teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  3. Sizlerin gece gündüz demeden nasıl çalıştığınızı görüyorum. Emeklerinizin karşılığını en güzel şekilde alacağınıza yürekten inanıyorum. Çocukların yazacağı ilk masalı heyecanla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler Gülçin Hanım💐Adanalı yazar olarak takımımın idolü sizsiniz💝Sizin kitabınızı okuyup,sizi tanıdıklarında yazar olmaya inançları daha da arttı.İnanın bizde heyecanla bekliyoruz☺️Sizlerin desteğiyle daha da güçlü hissediyoruz. 🙏🍀🍀🍀

    YanıtlaSil
  5. Bu güzel düşünceleriniz bizlere birer ışık olacak.Herşey için teşekkürler.İyi ki varsınız...

    YanıtlaSil
  6. Ben teşekkür ederim. Sizlerle bu projede yer alabilmek çok keyifli.

    YanıtlaSil

Nuran Demir Karaman Bahçelievler İlkokulu Seyhan Adana

Projemiz Anadolu Ajansı Haberlerinde...  tıklayınız.  Çocuk yazarların masal denemeleri 🥰 tıklayınız Son dakika haberleri ile tum kanallard...