2 Mayıs 2021 Pazar

AYSUN KURT KATMAN MEHMET AKİF İLKOKULU DİJİTAL OKUR YAZARLIK

 Uzaktan eğitim süreciyle birlikte öğretmen öğrenci ve velilerin dahil olduğu her yaştan insanın günlük hayatının merkezi haline gelen dijital teknolojileri doğru kullanma ihtiyacına yönelik bilgilenmemiz gerekir.Genç kuşak ,bilgiyi ararken iletişim kurarken,öğrenirken gündelik yaşantıların pek çok alanında dijital teknolojileri kolaylıkla kullanıyor olsa da ihtiyaç duyulan tüm bilgi beceri ve anlayışa sahip olabilmeleri için doğru şekilde desteklemeye ihtiyaç duyuyor.Bizler de hem projemizde hem de uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerimizin ve velilerimizin etkili dijital okur yazar  olabilmeleri için kılavuzluk yapıyoruz.Dijital okuryazarlık, geniş bir kavram olup kimi alt alanlarla doğrudan ilişki içerisindedir. Teknoloji okuryazarlığı, bilgisayar okuryazarlığı, bilgi okuryazarlığı, iletişim okuryazarlığı, medya okuryazarlığı ve  görsel okuryazarlık, bu alt alanlar arasında öne çıkanlar. Bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı ise dijital okuryazarlıkla eş değer nitelikte tanımlanıyor. Dijital okuryazarların sahip olması gereken yetkinlikler farklı çalışmalarda farklı alt başlıklar altında ele alınıyor olsa da temelde bu yetkinlikleri 5 ana başlık altında toplamak mümkün: Bilgi, iletişim, içerik üretimi, güvenlik ve problem çözme. 

Bir bilgiyi dijital araçlar vasıtasıyla araması, bu araçlarda bilgiye ulaşmak için tarama ve filtreleme yapması, ulaştığı veriyi değerlendirip depolaması ve ileride gerekli bir durumda deposundan çıkarması, kişinin bilgi becerilerini ifade ediyor. 

İletişim becerileri, kişinin var olan teknolojiyi kullanarak bilgi ya da içerik paylaşması, bu yolla etkileşime girmesi, dijital mecralarda iş birliği yapması, dijital varlığının kontrolünü elinde tutup yönetmesi ve dijital olmayan ortamlar için geçerli görgü kurallarını bu mecrada da uygulamasını içeriyor. 

Dijital yetkinliğin içerik üretimi boyutunda ise kişinin bir içeriği geliştirmesi, var olan bir içeriği daha detaylı hâle getirmesi ya da düzenlemesi, telif/lisans haklarına vakıf olması gibi becerileri yer alıyor. 

Dijital okuryazarlık, aynı zamanda güvenlik konusunda bilinçli olmayı da gerekli kılıyor. Güvenliğin kapsamına ise dijital cihazların yanı sıra kişisel veriler, canlı sağlığı ve çevrenin korunması giriyor. 

Teknik tabanda oluşan sorunlara çözüm getirmesi, teknolojiden inovatif ve yaratıcı bir biçimde faydalanması, hem teknolojiye hem de dijital yeterlilikteki kişisel eksiklerinin tamamlanmasına yönelik ihtiyaçları belirlemesi de kişinin problem çözme becerilerini gösteriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nuran Demir Karaman Bahçelievler İlkokulu Seyhan Adana

Projemiz Anadolu Ajansı Haberlerinde...  tıklayınız.  Çocuk yazarların masal denemeleri 🥰 tıklayınız Son dakika haberleri ile tum kanallard...